PROFIL ABSOLWENTA
Szkoły Podstawowej LOKOMOTYWA
Naszym celem jest nauczyć naszych podopiecznych:
MYŚLEĆ, KOCHAĆ I PRACOWAĆ.
Chcemy, aby byli ludźmi wolnymi i odpowiedzialnymi.
Pragniemy, aby rozwijali swoją przyjaźń z Bogiem i byli szczęśliwi.
- Rozwój intelektualny
Uczeń:
– czuje radość z uczenia i zdobywania wiedzy
– przejmuje odpowiedzialność za swoją naukę i samokształcenie
– wie jaki jest jego styl uczenia i potrafi z niego skutecznie korzystać
– potrafi poszukiwać źródeł informacji i wykorzystywać wiedzę w praktyce
– potrafi twórczo wykorzystywać nowe technologie
– potrafi poprawnie formułować swoje wypowiedzi
– potrafi myśleć twórczo, logicznie i samodzielnie
– potrafi określić swoje zainteresowania i je rozwija
- Rozwój duchowy
Uczeń:
– nawiązuje przyjazną relację z Bogiem poprzez codzienną modlitwę, czytanie Pisma Św. uczestnictwo we Mszy świętej, rekolekcjach
– korzysta z darów, jakimi są sakramenty Pojednania i Eucharystii
– potrafi odróżnić dobro od zła
– jest tolerancyjny wobec innych ludzi i ich poglądów
– szanuje drugiego człowieka bez względu na jego pozycję materialną, przekonania itp.
– zna i docenia wartość rodziny oraz pielęgnowanych w niej postaw (np. odpowiedzialność, miłość, poświęcenie, umiejętność przebaczania, zrozumienie, szacunek)
– jest wrażliwy na potrzeby ludzi chorych, biednych i samotnych
– stara się postępować zgodnie z wartościami chrześcijańskimi
- Rozwój społeczny
Uczeń:
– bierze odpowiedzialność za swoje czyny i dobro wspólne
– ma świadomość, że jest suwerenną, wolną jednostką jednocześnie, że żyje we wspólnocie, w relacjach z innymi ludźmi
– bezinteresownie pomaga innym i angażuje się w działania na rzecz innych
– potrafi pracować w grupie i samodzielnie
– odnosi się z szacunkiem do dorosłych i rówieśników
– wspiera i otacza opieką młodszych, jest aktywny w niesieniu pomocy czy sprzeciwianiu się złu
– zachowuje się kulturalnie (np. używa form grzecznościowych)
– dba o własny, estetyczny wygląd oraz ład i porządek wokół siebie
- Rozwój emocjonalny
Uczeń:
– ma świadomość tego kim jest, co czuje i co przeżywa
– ma poczucie własnej wartości, zaufanie do siebie
– potrafi umiejętnie rozpoznawać, nazywać i wyrażać swoje uczucia
– odczuwa i okazuje empatię, stara się słuchać i zrozumieć innych
– stara się dokonywać racjonalnej oceny sytuacji i reagować odpowiednio do sytuacji
– posiada umiejętność nawiązywania właściwego kontaktu z innymi ludźmi
– jest zdolny do głębokich, przyjacielskich relacji
– zna granice swojej i drugiej osoby wolności
- Rozwój patriotyczny
Uczeń:
– ma poczucie przynależności do swojego narodu
– rozumie czym jest postawa obywatelska i patriotyzm
– interesuje się historią, tradycją i kulturą ojczystą
– aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym i społecznym
– szanuje symbole narodowe i religijne
– jest dumny z tego, że jest Polakiem
- Rozwój fizyczny
Uczeń:
– dba o zdrowy styl życia, uprawia sport i prawidłowo się odżywia
– rozwija swoje zainteresowania sportowe
– aktywnie i bezpiecznie spędza czas wolny
– prezentuje postawę współzawodnictwa zamiast rywalizacji (postawę prowadzącą do pozytywnego przyjmowania sukcesów i porażek)
– stara się stosować wzorzec sportowej postawy, cechującej się gotowością do pojednania i przebaczania urazów
- Rozwój kulturalny
Uczeń:
– zna i rozwija swoje zainteresowania kulturą i sztuką
– uczestniczy w wystawach, koncertach, przedstawieniach teatralnych, itp.
– prezentuje swoje prace i osiągnięcia
– rozwija swoje talenty i zainteresowania także poza szkołą
– posiada umiejętność autoprezentacji i publicznych wystąpień