Benedyktynek

Rekrutacja

Istnieje możliwość zapisu dziecka w trwającym roku 2021/2022

Zadzwoń, wyślij formularz lub napisz maila.

PRZEDSZKOLE

Przedszkole realizuje cele i zadania określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz według zasad i wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół Katolicki.

ŻłObek

Zadaniem wspólnoty wychowawczej Żłobka jest podejmowanie wszelkich działań mających na celu angażowanie środowiska dziecka, nauczycieli i rodziców, do podejmowania i realizowania wspólnych inicjatyw zmierzających do integralnego wychowywania dzieci.

Zapisz Malucha – Wychowaj Zucha!

W BENEDYKTYNKU Państwa dzieci otrzymują opiekę i wychowanie na najwyższym poziomie, oparte na chrześcijańskich wartościach.

Katolickie Wychowanie

Misją naszego Przedszkola i Żłobka jest troska o integralny rozwój dziecka w oparciu o chrześcijański system wartości poprzez wychowywanie go do miłości Boga, siebie, człowieka i świata.

Indywidualne podejście

Każde dziecko jest wyjątkowe i wymaga indywidualnego podejścia

Nauka poprzez doświadczanie świata

W każdym miesiącu wycieczka, warsztaty naukowe, warsztaty kulinarne, spotkania muzyczne

Wykwalifikowana i doświadczona kadra

W naszej placówce pracują osoby wykształcone i z bogatym doświadczeniem pedagogicznym

Szeroka oferta zajęć dodatkowych

Dzieci mogą korzystać z szerokiej gamy zajęć dodatkowych

300 metrów do morza

Często chodzimy na plażę i na spacery nad morze

Duży plac zabaw

Wiele czasu spędzamy na świeżym powietrzu na własnym, dużym placu zabaw

6 przestronnych sal

Zajęcia odbywają się w różnych przestronnych pomieszczeniach

Duża sala gimnastyczna

Dysponujemy dużą, nowoczesną salą gimnastyczną, na której odbywają się zajęcia sportowe, a także przedstawienia i teatrzyki

Domowe jedzenie

Dzieci otrzymują naturalne, zdrowe, domowe posiłki przygotowywane w naszej kuchni przez siostry zakonne

Zasady wychowania

Działalność wychowawcza Zgromadzenia ma swoje odbicie we „własnym” systemie wychowawczym. Pedagogika Sióstr Benedyktynek Misjonarek opiera się na najnowszych zdobyczach pedagogicznych, psychologicznych, na wartościach chrześcijańskich płynących z Ewangelii oraz na specyficznym rysie związanym z duchowością benedyktyńską.

dzieci w żłobku

dzieci w przedszkolu

wychowanków

Najczęściej zadawane pytania:

Ile kosztuje Nasze Przedszkole/Żłóbek?
Opłata comiesięczna w Żłobku wynosi 1400 zł, od stycznia 2024 1500 zł, a w Przedszkolu 350 zł., od stycznia 2024 380 zł Obowiązują też opłaty dodatkowe.

Dowiedz się więcej tutaj »

Czy dziecko może przenieść się do nas w trakcie roku szkolnego?
Jeśli posiadamy wolne miejsca w danej grupie wiekowej istnieje możliwość zapisania się w trakcie roku szkolnego.
Czy przyjmujemy dzieci rodziców niewierzących?
W swojej działalności łączymy edukację dzieci z wychowaniem religijnym a także wspieramy rodziny w formacji osobowej i religijnej. Każde dziecko, które jest powierzone naszej opiece, nawet niewierzące, traktujemy jako dar i prezent ofiarowany nam przez Pana Boga.
W jakim wieku można zapisać dziecko?
Do Żłobka przyjmujemy dzieci, które ukończyły pierwszy rok życia. Natomiast kiedy dziecko ukończy 2,5 roku może zostać zapisane do przedszkola.

Boże Wieści

Msze Święte

Wspólna EucharystiaEucharystia jako centrum i źródło życia każdego chrześcijanina powinna być obecna także w życiu każdego dziecka. W naszym Przedszkolu i Żłobku spotykamy się na wspólnej Mszy Św. raz w miesiącu. Dzieci przygotowują się do Eucharystii przez naukę piosenek religijnych, które wspólnie śpiewamy podczas codziennych modlitw w Benedyktynku, a także przez przeczytanie niedzielnej Ewangelii i krótkiego rozważania. W czasie Mszy Świętej na rozpoczęcie roku przedszkolnego i żłobkowego (z prośbą o błogosławieństwo Boże na nadchodzący rok zabawy i nauki) ksiądz poświęca całą wyprawkę (przybory, książki i zabawki) przyniesioną przez dzieci osobiście. Siostry przynoszą także do poświęcenia dzienniki zajęć wszystkich grup. Podczas Mszy Świętej na zakończenie roku (dziękczynnej za otrzymane Boże łaski w minionym roku przedszkolnym) dzieci w procesji z darami zanoszą do ołtarza owoc swoich prac, czyli rysunki, prace plastyczne, podręczniki, ulubione zabawki i gry. Dzieci czują się na takich Mszach zupełnie naturalnie, ponieważ wokół nich są bliscy i znani im ludzie: koledzy, koleżanki, rodzice, nauczycielki i siostry. Jest to dla nich czymś oczywistym, że razem się modlimy, bawimy i uczymy.

Rok liturgiczny

WĘDRUJĄCA FIGURA MATKI BOŻEJ

W okresie Adwentu, który rozpoczyna nowy rok liturgiczny, oczekujemy z całym Kościołem na Boże Narodzenie, podejmując pracę nad sobą poprzez zbieranie dobrych uczynków dla Dzieciątka Jezus. Codziennie rano dzieci przynoszą do Przedszkola i Żłobka (grupy Perełek) wykonane przez siebie serduszka z narysowanym lub wypisanym spełnionym przez siebie dobrym uczynkiem (każdy dobry uczynek to jedno serce), spośród tych serduszek w każdej z grup rozlosowywana jest figura Matki Bożej na jeden wieczór do domu.

Zwyczaj ten ma za zadanie pomóc rodzinie w przygotowaniu się do świąt, w zjednoczeniu się wieczorem na wspólnej modlitwie razem z dzieckiem przy figurce Maryi. Przyjmując figurkę Matki Bożej można celebrować rodzinną liturgię, śpiewając pieśni adwentowe i maryjne, czytając i rozważając Pismo Święte oraz odmawiając różaniec i inne modlitwy. Ta forma adwentowego przeżycia daje bardzo dużo możliwości wprowadzenia do rodziny ducha modlitwy i adwentowego nastroju. Figurę, którą wylosowało wasze dziecko ustawcie w domu na wyjątkowym miejscu (połóżcie serwetę, postawcie kwiaty, zapalcie świecę…). Zbierzcie się całą rodziną, by wspólnie pomodlić się.

Propozycje modlitw:

  1. Każdy z was na głos może zwrócić się do Boga przez pośrednictwo Maryi i prosić, dziękować lub przepraszać
  2. Możecie wspólnie przeczytać fragment Pisma Świętego
  3. Można również odmówić dziesiątek różańca, Anioł Pański, Apel Jasnogórski
  4. Pośpiewać piosenki i pieśni religijne
  5. W ciszy swych serc powiedzieć Bogu o swoich pragnieniach, troskach, rozterkach
  6. Wspólnie odmówić pacierz

Niech wspólne trwanie na modlitwie będzie dla waszej rodziny owocnym i ważnym czasem przygotowania waszych serc do Świąt Bożego Narodzenia. Rodzina w znaku figury zaprasza Maryję do swego domu. W ten sposób ponawia się scena sprzed 2000 lat, kiedy to Maryja udała się do domu Elżbiety i Zachariasza by przed przyjściem na świat św. Jana Chrzciciela usłużyć swojej krewnej Elżbiecie.

Okres adwentu kończymy spotkaniem opłatkowym i kolędowaniem w ostatni dzień pobytu dzieci w Przedszkolu i Żłobku przed przerwą świąteczną. Dzieci świętują ze swoimi siostrami, nauczycielami, kolegami i koleżankami.

Wspólne spotkanie przy opłatku i kolędach jest już właściwie rozpoczęciem świętowania Bożego Narodzenia. Tego dnia rano ubieramy choinki (każda grupa w swojej sali).

Po obiedzie wspólnie z dziećmi przygotowujemy uroczysty stół, kładziemy sianko, nakrywamy stół białym obrusem, stawiamy na środku świecę, kładziemy Biblię, stawiamy wykonany przez nas na zajęciach świąteczny stroik, ustawiamy talerze, kubki, sztućce. Przygotowujemy i rozkładamy przyniesione przez przedszkolaków z domu wigilijne produkty spożywcze, którymi się dzielimy.

Po przygotowaniu stołu zasiadamy do niego, zapalamy Święcę jako symbol obecności Boga pośród nas (osoba zapalająca mówi: „Światło Chrystusa” reszta odpowiada „Bogu niech będą dzięki”), zapalamy choinkę, odczytujemy fragment z Pisma Świętego o narodzinach Jezusa (teksty i ich długość zależna od grupy wiekowej dzieci – można wykorzystać: Mt 1,18-2,12, Łk 2,1-20).

Po odczytaniu fragmentu z Pisma Świętego śpiewamy kolędy i przygotowujemy się do składania sobie życzeń świątecznych, poprzez ogólną rozmowę z dziećmi czego można sobie nawzajem życzyć.

Każde dziecko wykonuje wcześniej (na zajęciach plastycznych) kartkę świąteczną dla kolegi lub koleżanki.

Siedząc w kole każdy losuje karteczkę z imieniem dziecka (lub nauczyciela), któremu wręcza przygotowaną przez siebie kartkę i składa życzenia świąteczne, następnie bierzemy opłatek i dzielimy się nim. W trakcie naszych życzeń lecą kolędy, które wprowadzają nas w świąteczny nastrój.

Po życzeniach wszyscy jako jedna rodzina przedszkolna zasiadamy do wspólnie przygotowanego stołu by posilić się tym co każdy z nas przyniósł, a później pokolędować wspólnie przy żłóbku Dzieciątka Jezus, które kładziemy na uzbieranym przez nas przez cały adwent sianku dobrych uczynków.

W okresie Wielkiego Postu staramy się ukazywać dzieciom Chrystusa jako dobrego Pasterza i Zbawiciela, który umarł za nas z miłości abyśmy mogli być z Nim w niebie i dlatego poszukuje nas jako swoich „zaginionych owiec”.

W okresie Wielkiego Postu (podobnie jak w Adwencie), zachęcamy dzieci do podejmowania pracy nad sobą, swoim zachowaniem, by poprzez okazywaną innym ludziom miłość, dobre uczynki i postanowienia wielkopostne podziękować Chrystusowi za Jego bezgraniczną miłość do nas. W pierwsze dni Wielkiego Tygodnia (Wielki Poniedziałek, Wielki Wtorek i Wielką Środę) przygotowujemy się szczególnie do Świąt Wielkiej Nocy, poprzez świętowanie z dziećmi Triduum Paschalnego.

  1. Wielki Poniedziałek przeżywamy wspólnie treści związane z liturgią Wielkiego Czwartku – Ostatnią Wieczerzą i ustanowieniem Eucharystii
  • Wspólnie z dziećmi czytamy fragmenty z Ewangelii opisujące Ostatnią Wieczerzę,
  • Wspólnie z dziećmi idziemy do Kaplicy na spotkanie z Księdzem. Ksiądz opowiada nam o Darze Kapłaństwa i o Ostatniej Wieczerzy, każde dziecko jest na koniec pobłogosławione Najświętszym Sakramentem,
  • Rozmawiamy o kapłanach w kościele ich misji i posłudze, podczas modlitwy dziękujemy Bogu za ich powołanie i modlimy się o ich wierność,
  • Wspólnie z dziećmi przygotowujemy ucztę podczas, której dzielimy się chlebem i sokiem winogronowym na pamiątkę Ostatniej Wieczerzy.
  1. Wielki Wtorek przeżywamy wspólnie treści związane z liturgią Wielkiego Piątku – Tajemnice Męki i Śmierci Pana Jezusa
  • Wspólnie przygotowujemy dla każdego dziecka krzyżyk z patyków lub dzieci przynoszą już gotowe krzyże z domu,
  • Przygotowujemy i rozważamy Drogę Krzyżową w kaplicy lub w lesie trzymając w rękach wykonane przez nas krzyże i chodząc od stacji do stacji (w kaplicy) lub od drzewa do drzewa (w lesie) z przyczepionymi ilustracjami drogi krzyżowej.
  • Wspólnie z dziećmi w tym dniu udajemy się także do kaplicy na krótką Adorację Najświętszego Sakramentu by podziękować Panu Jezusowi za nasze Zbawienie.
  • Wspólnie z dziećmi Adorujemy Krzyż Pana Jezusa poprzez ucałowanie Go.
  1. Wielka Środa przeżywamy wspólnie treści związane z liturgią Wielkiej Soboty i Niedzieli Zmartwychwstania
  • W tym dniu odbywa się w naszym przedszkolu już swoiste świętowanie Wigilii Paschalnej i radości ze Zmartwychwstania Pana Jezusa.
  • Dzieci przynoszą z domu przygotowaną święconkę w koszyczkach i świecę od Chrztu Świętego,
  • Zapraszamy do przedszkola kapłana i przeżywamy wspólnie obrzęd poświęcenia koszyczków wielkanocnych przygotowanych przez dzieci,
  • Razem z zaproszonym kapłanem odnawiamy z dziećmi nasze przyrzeczenia chrztu świętego – każde dziecko (w miarę możliwości) trzyma w ręku świecę od Chrztu,
  • Przygotowanie razem z dziećmi wspólnej uczty paschalnej (nakrycie stołu białym obrusem, wyłożenie na wspólny stół wszystkich produktów przyniesionych w koszyczkach),
  • Odczytanie fragmentu z Ewangelii o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa,
  • Dzielenie się jajkiem składając sobie życzenia wielkanocne – każde dziecko wykonuje kartkę świąteczną dla kolegi lub koleżanki, siedząc w kole każdy losuje karteczkę z imieniem dziecka (lub nauczyciela), któremu wręcza przygotowaną przez siebie kartkę wielkanocną i składa życzenia świąteczne.
  • Wspólna radość i uczta.
  • Wspólne poszukiwanie na placu zabaw lub w przedszkolu prezentów od wielkanocnego zajączka i dzielenie się nimi.

Lectio Divina

Pin It on Pinterest

Benedyktynek