PRZEDSZKOLE
Przedszkole realizuje cele i zadania określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz według zasad i wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół Katolicki.
ŻłObek
Indywidualne podejście
Każde dziecko jest wyjątkowe i wymaga indywidualnego podejścia
domowe jedzenie
Dzieci otrzymują naturalne, zdrowe, domowe posiłki przygotowywane w naszej kuchni przez siostry zakonne
Zapisz Malucha – Wychowaj Zucha!
W BENEDYKTYNKU Państwa dzieci otrzymują opiekę i wychowanie na najwyższym poziomie, oparte na chrześcijańskich wartościach.
Katolickie Wychowanie
Indywidualne podejście
Nauka poprzez doświadczanie świata
Wykwalifikowana i doświadczona kadra
Szeroka oferta zajęć dodatkowych
300 metrów do morza
Duży plac zabaw
6 przestronnych sal
Duża sala gimnastyczna
Domowe jedzenie
Zasady wychowania
dzieci w żłobku
dzieci w przedszkolu
wychowanków
Najczęściej zadawane pytania:
Ile kosztuje Nasze Przedszkole/Żłóbek?
Czy dziecko może przenieść się do nas w trakcie roku szkolnego?
Czy przyjmujemy dzieci rodziców niewierzących?
W jakim wieku można zapisać dziecko?
Boże Wieści
Msze Święte
Rok liturgiczny
WĘDRUJĄCA FIGURA MATKI BOŻEJ
W okresie Adwentu, który rozpoczyna nowy rok liturgiczny, oczekujemy z całym Kościołem na Boże Narodzenie, podejmując pracę nad sobą poprzez zbieranie dobrych uczynków dla Dzieciątka Jezus. Codziennie rano dzieci przynoszą do Przedszkola i Żłobka (grupy Perełek) wykonane przez siebie serduszka z narysowanym lub wypisanym spełnionym przez siebie dobrym uczynkiem (każdy dobry uczynek to jedno serce), spośród tych serduszek w każdej z grup rozlosowywana jest figura Matki Bożej na jeden wieczór do domu.
Zwyczaj ten ma za zadanie pomóc rodzinie w przygotowaniu się do świąt, w zjednoczeniu się wieczorem na wspólnej modlitwie razem z dzieckiem przy figurce Maryi. Przyjmując figurkę Matki Bożej można celebrować rodzinną liturgię, śpiewając pieśni adwentowe i maryjne, czytając i rozważając Pismo Święte oraz odmawiając różaniec i inne modlitwy. Ta forma adwentowego przeżycia daje bardzo dużo możliwości wprowadzenia do rodziny ducha modlitwy i adwentowego nastroju. Figurę, którą wylosowało wasze dziecko ustawcie w domu na wyjątkowym miejscu (połóżcie serwetę, postawcie kwiaty, zapalcie świecę…). Zbierzcie się całą rodziną, by wspólnie pomodlić się.
Propozycje modlitw:
- Każdy z was na głos może zwrócić się do Boga przez pośrednictwo Maryi i prosić, dziękować lub przepraszać
- Możecie wspólnie przeczytać fragment Pisma Świętego
- Można również odmówić dziesiątek różańca, Anioł Pański, Apel Jasnogórski
- Pośpiewać piosenki i pieśni religijne
- W ciszy swych serc powiedzieć Bogu o swoich pragnieniach, troskach, rozterkach
- Wspólnie odmówić pacierz
Niech wspólne trwanie na modlitwie będzie dla waszej rodziny owocnym i ważnym czasem przygotowania waszych serc do Świąt Bożego Narodzenia. Rodzina w znaku figury zaprasza Maryję do swego domu. W ten sposób ponawia się scena sprzed 2000 lat, kiedy to Maryja udała się do domu Elżbiety i Zachariasza by przed przyjściem na świat św. Jana Chrzciciela usłużyć swojej krewnej Elżbiecie.
Okres adwentu kończymy spotkaniem opłatkowym i kolędowaniem w ostatni dzień pobytu dzieci w Przedszkolu i Żłobku przed przerwą świąteczną. Dzieci świętują ze swoimi siostrami, nauczycielami, kolegami i koleżankami.
Wspólne spotkanie przy opłatku i kolędach jest już właściwie rozpoczęciem świętowania Bożego Narodzenia. Tego dnia rano ubieramy choinki (każda grupa w swojej sali).
Po obiedzie wspólnie z dziećmi przygotowujemy uroczysty stół, kładziemy sianko, nakrywamy stół białym obrusem, stawiamy na środku świecę, kładziemy Biblię, stawiamy wykonany przez nas na zajęciach świąteczny stroik, ustawiamy talerze, kubki, sztućce. Przygotowujemy i rozkładamy przyniesione przez przedszkolaków z domu wigilijne produkty spożywcze, którymi się dzielimy.
Po przygotowaniu stołu zasiadamy do niego, zapalamy Święcę jako symbol obecności Boga pośród nas (osoba zapalająca mówi: „Światło Chrystusa” reszta odpowiada „Bogu niech będą dzięki”), zapalamy choinkę, odczytujemy fragment z Pisma Świętego o narodzinach Jezusa (teksty i ich długość zależna od grupy wiekowej dzieci – można wykorzystać: Mt 1,18-2,12, Łk 2,1-20).
Po odczytaniu fragmentu z Pisma Świętego śpiewamy kolędy i przygotowujemy się do składania sobie życzeń świątecznych, poprzez ogólną rozmowę z dziećmi czego można sobie nawzajem życzyć.
Każde dziecko wykonuje wcześniej (na zajęciach plastycznych) kartkę świąteczną dla kolegi lub koleżanki.
Siedząc w kole każdy losuje karteczkę z imieniem dziecka (lub nauczyciela), któremu wręcza przygotowaną przez siebie kartkę i składa życzenia świąteczne, następnie bierzemy opłatek i dzielimy się nim. W trakcie naszych życzeń lecą kolędy, które wprowadzają nas w świąteczny nastrój.
Po życzeniach wszyscy jako jedna rodzina przedszkolna zasiadamy do wspólnie przygotowanego stołu by posilić się tym co każdy z nas przyniósł, a później pokolędować wspólnie przy żłóbku Dzieciątka Jezus, które kładziemy na uzbieranym przez nas przez cały adwent sianku dobrych uczynków.
W okresie Wielkiego Postu staramy się ukazywać dzieciom Chrystusa jako dobrego Pasterza i Zbawiciela, który umarł za nas z miłości abyśmy mogli być z Nim w niebie i dlatego poszukuje nas jako swoich „zaginionych owiec”.
W okresie Wielkiego Postu (podobnie jak w Adwencie), zachęcamy dzieci do podejmowania pracy nad sobą, swoim zachowaniem, by poprzez okazywaną innym ludziom miłość, dobre uczynki i postanowienia wielkopostne podziękować Chrystusowi za Jego bezgraniczną miłość do nas. W pierwsze dni Wielkiego Tygodnia (Wielki Poniedziałek, Wielki Wtorek i Wielką Środę) przygotowujemy się szczególnie do Świąt Wielkiej Nocy, poprzez świętowanie z dziećmi Triduum Paschalnego.
- Wielki Poniedziałek przeżywamy wspólnie treści związane z liturgią Wielkiego Czwartku – Ostatnią Wieczerzą i ustanowieniem Eucharystii
- Wspólnie z dziećmi czytamy fragmenty z Ewangelii opisujące Ostatnią Wieczerzę,
- Wspólnie z dziećmi idziemy do Kaplicy na spotkanie z Księdzem. Ksiądz opowiada nam o Darze Kapłaństwa i o Ostatniej Wieczerzy, każde dziecko jest na koniec pobłogosławione Najświętszym Sakramentem,
- Rozmawiamy o kapłanach w kościele ich misji i posłudze, podczas modlitwy dziękujemy Bogu za ich powołanie i modlimy się o ich wierność,
- Wspólnie z dziećmi przygotowujemy ucztę podczas, której dzielimy się chlebem i sokiem winogronowym na pamiątkę Ostatniej Wieczerzy.
- Wielki Wtorek przeżywamy wspólnie treści związane z liturgią Wielkiego Piątku – Tajemnice Męki i Śmierci Pana Jezusa
- Wspólnie przygotowujemy dla każdego dziecka krzyżyk z patyków lub dzieci przynoszą już gotowe krzyże z domu,
- Przygotowujemy i rozważamy Drogę Krzyżową w kaplicy lub w lesie trzymając w rękach wykonane przez nas krzyże i chodząc od stacji do stacji (w kaplicy) lub od drzewa do drzewa (w lesie) z przyczepionymi ilustracjami drogi krzyżowej.
- Wspólnie z dziećmi w tym dniu udajemy się także do kaplicy na krótką Adorację Najświętszego Sakramentu by podziękować Panu Jezusowi za nasze Zbawienie.
- Wspólnie z dziećmi Adorujemy Krzyż Pana Jezusa poprzez ucałowanie Go.
- Wielka Środa przeżywamy wspólnie treści związane z liturgią Wielkiej Soboty i Niedzieli Zmartwychwstania
- W tym dniu odbywa się w naszym przedszkolu już swoiste świętowanie Wigilii Paschalnej i radości ze Zmartwychwstania Pana Jezusa.
- Dzieci przynoszą z domu przygotowaną święconkę w koszyczkach i świecę od Chrztu Świętego,
- Zapraszamy do przedszkola kapłana i przeżywamy wspólnie obrzęd poświęcenia koszyczków wielkanocnych przygotowanych przez dzieci,
- Razem z zaproszonym kapłanem odnawiamy z dziećmi nasze przyrzeczenia chrztu świętego – każde dziecko (w miarę możliwości) trzyma w ręku świecę od Chrztu,
- Przygotowanie razem z dziećmi wspólnej uczty paschalnej (nakrycie stołu białym obrusem, wyłożenie na wspólny stół wszystkich produktów przyniesionych w koszyczkach),
- Odczytanie fragmentu z Ewangelii o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa,
- Dzielenie się jajkiem składając sobie życzenia wielkanocne – każde dziecko wykonuje kartkę świąteczną dla kolegi lub koleżanki, siedząc w kole każdy losuje karteczkę z imieniem dziecka (lub nauczyciela), któremu wręcza przygotowaną przez siebie kartkę wielkanocną i składa życzenia świąteczne.
- Wspólna radość i uczta.
- Wspólne poszukiwanie na placu zabaw lub w przedszkolu prezentów od wielkanocnego zajączka i dzielenie się nimi.
Lectio Divina
V Niedziela Wielkiego Postu, rok B17 marca 2024 r.
I Lectio: Czytaj z wiarą i uważnie święty tekst, jak gdyby dyktował go dla ciebie Duch Święty. Oni (Grecy) więc przystąpili do Filipa, pochodzącego z...
IV Niedziela Wielkiego Postu, rok B 10 marca 2024 r.
I Lectio: Czytaj z wiarą i uważnie święty tekst, jak gdyby dyktował go dla ciebie Duch Święty. Jezus powiedział do Nikodema: «Jak Mojżesz wywyższył węża na...
III Niedziela Wielkiego Postu, rok B3 marca 2024 r.
I Lectio: Czytaj z wiarą i uważnie święty tekst, jak gdyby dyktował go dla ciebie Duch Święty. Zbliżała się pora Paschy żydowskiej i Jezus udał się do...